Privacy statement

Onze organisatie – Stichting Theater De Leest (verder aangeduid als De Leest), gevestigd aan het Vredesplein 12 te Waalwijk - verwerkt persoonsgegevens. In dit privacy-beleid is omschreven welke gegevens we verwerken en hoe we jouw privacy als klant waarborgen.

1. Welke klantgegevens verwerken we 
Wanneer je onze website bezoekt, plaatsen wij cookies. Meer informatie over onze cookies vind je in onze cookie policy, onderaan deze pagina. 

Wanneer je als klant een ticket bij ons koopt, vragen wij je om de volgende gegevens:
- Naam
- Adres, postcode, woonplaats
- E-mail adres
- Telefoonnummer
- Geslacht

Je koopt tickets met een door jou zelf aangemaakt account (in 'Mijn Leest'). In dit account kun je je ook plaatsen op de wachtlijst van uitverkochte voorstellingen en kun je jouw instellingen wijzigen. Ook kun je ervoor kiezen om je voor de nieuwsbrief aan of af te melden. Je hebt in jouw account inzicht in het aantal spaarpunten dat je hebt opgebouwd. Ten slotte heb je in jouw account inzicht in jouw bestellingen en jouw privileges (bijvoorbeeld of je Vriend van De Leest bent).

Jouw gegevens leggen we vast in onze klantdatabase iTIX. Indien je jouw kaarten online hebt afgerekend via eenmalige machtiging, wordt jouw bankrekeningnummer in onze database opgeslagen. Zo kunnen we in geval van een annulering snel jouuw aankoopbedrag retourneren.

Naast klantgegevens beheren we gegevens van relaties, zoals zakelijke relaties en pers. Relaties worden in onze relatiedatabase beheerd.

2. Doeleinden en rechtsgronden voor de verwerking
We maken het voor jou graag inzichtelijk waarom we genoemde persoonsgegevens verwerken, en wat we met jouw gegevens doen:

- Naam: deze gegevens zijn noodzakelijk voor het uitvoeren van de overeenkomst. Zonder een naam is het niet mogelijk om een bestelling te plaatsen.

- Adres, postcode, woonplaats en land: deze gegevens zijn noodzakelijk voor het uitvoeren van de overeenkomst, bijvoorbeeld wanneer je jouw ticket(s) per post thuis wilt ontvangen. Daarnaast zijn ze nodig voor een gerechtvaardigd belang, om te kunnen toetsen in hoeverre we aan onze gemeentelijke en landelijke opdracht om een zo breed en divers mogelijk publiek te bereiken voldoen. We gebruiken jouw postcode en woonplaats geanonimiseerd in bezoekersanalyses. Bezoekers die recent (afgelopen drie seizoenen) kaarten hebben gekocht ontvangen onze seizoensbrochure per post, tenzij je hebt aangevene deze niet te willen ontvangen. Daarnaast kan het voorkomen dat we onze trouwe klanten een postmailing sturen op basis van bezoekhistorie. Dat doen we op basis van de grondslag gerechtvaardigd belang. Als trouwe klant gaan we ervan uit dat je prijs stelt op informatie, die we zorgvuldig op basis van jouw voorkeuren samenstellen, en waarbij de inbreuk op jouw privacy relatief klein is.

- E-mailadres: deze gegevens zijn noodzakelijk voor het uitvoeren van de overeenkomst. We gebruiken jouw e-mailadres om je jouw e-ticket toe te sturen en je een servicemail over de voorstelling die je gaat bezoeken te sturen. Ook heb je middels jouw e-mailadres toegang tot jouw account op onze website. Bij voorstellingen sturen we na afloop van het evenement een evaluatiemail. Dat doen we op basis van de grondslag gerechtvaardigd belang. Het evalueren en verwerken van feedback van onze klanten ten aanzien van onze dienstverlening is voor ons van groot belang en de inbreuk op jouw privacy is relatief klein. Indien je je hebt aangemeld voor onze nieuwsbrieven, sturen wij je op basis van jouw voorkeuren en/of bezoekhistorie e-mails op basis van de grondslag toestemming. Je kunt deze toestemming eenvoudig weer intrekken, door je onderaan de betreffende nieuwsbrief af te melden.

- Telefoonnummer: deze gegevens zijn noodzakelijk voor het uitvoeren van de overeenkomst. We kunnen jouw telefoonnummer gebruiken in geval van wijzigingen, afgelastingen of calamiteiten aangaande jouw bezoek. Ook kunnen we contact met je opnemen als je hebt aangegeven op de wachtlijst voor een uitverkocht evenement te willen staan.

3. Hoe lang bewaren we jouw gegevens
We bewaren jouw gegevens 7 jaar in onze database. Dat doen we omdat we alleen zo geanonimiseerde bezoekersanalyses en trendanalyses kunnen maken. Naast een groep vaste klanten bezoeken veel klanten ons maar eens in de zoveel jaar. Alleen door over een langere periode te kunnen analyseren, kunnen we bezoekersanalyses en trends in kaart brengen, die we nodig hebben om na te kunnen gaan in hoeverre we aan onze gemeentelijke opdracht om een zo breed en divers mogelijk publiek te bereiken voldoen. 

4. Anoniem kaarten kopen
Mocht je ondanks onze zorgvuldige omgang met jouw gegevens niet in onze database terecht willen komen, dan bieden we je de mogelijkheid om anoniem kaarten te kopen aan het bespreekbureau. Indien je hiervoor kiest, kunnen we je niet informeren over wijzigingen, afgelastingen of calamiteiten aangaande jouw bezoek. Wanneer je jouw kaarten onverhoopt verliest, kunnen wij in dat geval helaas ook niets voor u betekenen. De openingstijden van ons bespreekbureau zijn: maandag t/m vrijdag van 11:00 tot 13:00 en een uur voor aanvang van de voorstelling. 

5. Rechten van betrokkenen
Graag wijzen we u op jouw rechten als betrokkene, wanneer het gaat om de verwerking van persoonsgegevens in onze database.

- Recht op informatie: je hebt het recht om aan ons te vragen of jouw persoonsgegevens worden verwerkt.

- Recht op inzage: je hebt het recht om jouw gegevens in te zien.

- Correctierecht: je hebt het recht om een verzoek tot correctie van jouw gegevens in te dienen.

- Recht van verzet of het beperken of wissen van persoonsgegevens: je hebt het recht om aan ons te vragen dat wij jouw gegevens uit onze database verwijderen. Dat recht geldt alleen als de gegevens niet (meer) nodig zijn voor de uitvoering van de overeenkomst. Als je bijvoorbeeld nog een voorstelling bij ons bezoekt, dan blijven jouw gegevens tot en met het bezoek nog in onze database aanwezig. Daarna zullen wij uw gegevens conform uw verzoek anonimiseren en verwijderen we alle herleidbare persoonsgegevens.  

- Recht op het doorgeven van informatie (dataportabiliteit): je hebt het recht om gegevens beschikbaar gesteld te krijgen op een dergelijk manier dat je deze zelf gemakkelijk door kan geven aan een andere verantwoordelijke. 

- Het recht om een klacht in te dienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens. 

Indien je gebruik wilt maken van jouw rechten als betrokkene, stuur ons dan een mail (info@deleest.nl) waarin je aangeeft van welk(e) recht(en) je gebruik wenst te maken. Wij zullen uiterlijk binnen vier weken na ontvangst van jouw bericht reageren op jouw verzoek.

6. Verwerkersovereenkomst
Met de partijen waarmee we samen werken als het gaat om de verwerking van persoonsgegevens, is een verwerkersovereenkomst of samenwerkingsovereenkomst afgesloten of wordt deze binnenkort afgesloten. Hierbij gaat het om de volgende partijen / instanties:
- iTIX B.V.: verwerker van onze klantdatabase
- Ogone: samenwerkingspartner als het gaat om online betalingen
- Google: verwerker voor de data-analyse van ons webverkeer

7. Delen van gegevens met derden
De Leest deelt uw gegevens niet. 

8. Beveiligingsmaatregelen 
De Leest is voortdurend bezig om de beveiliging van klantgegevens te optimaliseren. Zo zijn onze websites enkel in een veilige (https) omgeving te bezoeken.

10. Wijziging Privacy Policy
De Leest behoudt zich het recht voor deze Privacy Policy te wijzigen. Wij zullen je hiervan uiteraard op de hoogte brengen via onze website en adviseren je dan ook regelmatig op deze pagina te kijken of er aanpassingen zijn doorgevoerd.

 

COOKIES
Deze website maakt gebruik van cookies. We gebruiken cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. U gaat akkoord met onze cookies als u onze website blijft gebruiken.

Cookies zijn kleine tekstbestanden die door websites kunnen worden gebruikt om gebruikerservaringen efficiënter te maken.

Volgens de wet mogen wij cookies op uw apparaat opslaan als ze strikt noodzakelijk zijn voor het gebruik van de site. Voor alle andere soorten cookies hebben we uw toestemming nodig.

Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven.